Newstar: ‘Grote efficiencyslag dankzij samenwerking met Van Duuren’

Bart van der Sluijs, operations manager bij NewStar, zegt: “We deden vroeger zaken met andere logistieke dienstverleners, maar we waren niet helemaal tevreden. We werkten met meerdere carriers voor de verschillende landen. We zochten één partij die al onze Europese zendingen voor ons kon verzorgen. Daarnaast waren we op zoek naar een bedrijf waarmee we snel konden schakelen. Zo kwamen we bij Van Duuren Districenters terecht.”

Sinds de samenwerking met Van Duuren is een grote efficiencyslag gemaakt, vertelt Van der Sluijs: “Wij werken samen met grote Europese distributeurs in diverse vak­gebieden. Dat zijn bedrijven met enorme magazijnen. Met die bedrijven moeten losafspraken gemaakt worden. Vroeger maakten we zelf afspraken en vertaalden we die naar de vervoerder.

Ed Kooiman van Van Duuren heeft ons voorgesteld om die activiteiten bij Van Duuren neer te leggen. In de praktijk is gebleken dat dat een veel slimmere manier is om het te doen. Van Duuren doet nu zelf de aanmeldingen bij die grote bedrijven en is de schakel tussen ons en het magazijn van de klant. Dat is grote winst en scheelt ons enorm veel tijd.”

Omdat we het zelf ook fijn vinden
Op de vraag waarom andere partijen die extra service niet bieden antwoordt Ed Kooiman: “Dat is moeilijk te zeggen. Bij ons is het ontzorgen van de klant vanzelfsprekend, net als het feit dat we graag een stapje extra zetten als dat de samenwerking ten goede komt.” Jeroen van Duuren vult aan: “Als wij zelf ergens klant zijn vinden we het fijn om ontzorgd te worden. Daarom willen wij datzelfde graag aan onze relaties bieden.”

Korte lijnen
Volgens Sales & Marketing Directeur Bob Hanemaaijer zijn die korte lijnen met name vanwege de business van NewStar van groot belang: “Wij zijn één van Europa’s grootste merken op het gebied van ophangsystemen voor televisies, monitoren, beamers en andere hardware. We zijn een oer-Hollands bedrijf en inmiddels actief in meer dan 25 landen. Wij leveren accessoires, hetgeen een bijproduct en vaak ook een impulsaankoop is. Daarom moeten onze producten op voorraad zijn en is het voor ons erg belang­rijk dat een order die geplaatst wordt zo snel mogelijk op de plaats van bestemming is zodat onze resellers altijd voorraad hebben: no stock = no sales. Sinds de samenwerking met Van Duuren hebben wij op die snelheid echt enorm gewonnen.”

My van Duuren