HEMA: “De goede communicatie en voorbereiding van Van Duuren zijn onevenaarbaar”

’Ik ben echt heel tevreden over de manier, waarop de medewerkers in Vianen onze leveringen managen’’, zegt Onno Middelhoven van HEMA. De gerenommeerde winkelketen laat het vervoer van de goederen naar de winkels in Barcelona en Madrid over aan Van Duuren. “Van Duuren kwam met het beste aanbod op onze tender en dat blijkt ook in de praktijk.”

Drie keer per week rijden vrachtauto’s van Van Duuren vanaf het HEMA-distributiecentrum Lage Weide in Utrecht naar de winkels in Barcelona en Madrid. “In overleg met Onno en de Spaanse storemanagers hebben we een uitgekiend leverschema opgesteld”, vertelt Stef Blommaart. “De winkels liggen in de stadcentra, dus we zijn gebonden aan slottijden. Daarbij is het natuurlijk belangrijk dat we ook voor de winkel zelf op een handig tijdstip arriveren. Met een storemanager hebben we zelfs afgesproken dat de chauffeur ’s ochtends de winkel opent.” Middelhoven is zeer te spreken over deze vorm van maatwerk. “Van Duuren rijdt nu sinds vorig jaar augustus voor ons en ik wilde evalueren of de  medewerkers tevreden waren over de leveringen. Samen met Stef hebben we daarom kortgeleden een toer langs onze Spaanse winkels gemaakt. 95 procent van de storemanagers was louter positief over de dienstverlening.” De enkele suggesties die er waren, zijn opgepakt, vult Jeroen van Duuren aan. “HEMA en Van Duuren hebben een aantal kleine verbeteringen doorgevoerd om kosten te besparen.”

Bank holidays
Het verder optimaliseren van de leveringsschema’s zal ook in de toekomst een aandachtspunt blijven, aldus Blommaart. “Het is natuurlijk ons werk om hier voortdurend over na te denken”, legt hij uit. “Daarbij vergt de opdracht die wij van HEMA hebben gekregen veel precisiewerk van onze planners. Zij zijn voortdurend alert op de doorlooptijden en het correct aanmelden van de zendingen. Ook houden de medewerkers rekening met het hoge aantal bank holidays in Spanje. Dit alles om het juiste product op het juiste moment in de winkels te krijgen.” Middelhoven waardeert het dat er tussen de strakke leverschema’s door altijd ruimte is voor flexibiliteit. “In Barcelona hebben wij een winkel geopend en dat wilden we doen met een mooie actie. Daarvoor was het nodig dat de goederen niet maandagochtend, maar zaterdag al in de winkel lagen. Na even overleggen met Van Duuren was dit zo geregeld. Juist dat persoonlijke contact en het adequaat reageren op ontwikkelingen, maakt voor mij deze samenwerking erg waardevol.”

My van Duuren