My Jewellery: “De dienstverlening van Van Duuren sluit naadloos aan op onze onstuimige groei”

Wat begon met een paar doosjes is uitgegroeid tot een stevig volume van meerdere zendingen per week. De onstuimige groei van My Jewellery stelt hoge eisen aan het transport. “Ons magazijn van 1500 m2 staat altijd vol”, zegt oprichtster Sharon Hilgers van het mode- en sieradenmerk.

Sharon Hilgers startte zeven jaar geleden vanuit Wijchen met de verkoop van sieraden, naast haar baan als Frans docent. Wat begon als hobby is inmiddels uitgegroeid tot een succesvolle onderneming. My Jewellery verkoopt kleding en sieraden online en in acht winkels in Nederland. “De e-commerce vormt het belangrijkste deel van de omzet”, stelt Hilgers. “Levertijden zijn in deze markt erg belangrijk.”

Wanneer precies, weet Ed Kooiman van Van Duuren Districenters niet meer, maar de samenwerking met My Jewellery is zo’n vijf jaar geleden begonnen met een belletje van Sharon naar Vianen. “We hebben toen een eenvoudige overeenkomst opgesteld voor het vervoer van een paar dozen” blikt hij terug.  In middels gaat het om meerdere zendingen per week vol fashion van My Jewellery die vanuit Parijs via Vianen naar de diverse relaties worden uitgeleverd. “We hebben veel connecties met fabrikanten in Parijs”, legt Sharon uit. “Deze leveranciers maken de zendingen voor mij klaar die Van Duuren vanuit Frankrijk naar Nederland vervoert. Vanuit ons magazijn zorgen wij er dan voor dat iedereen die online bestelt, de spullen op tijd krijgt.”

Snel en altijd goed
Over de dienstverlening van Van Duuren is de onderneemster zeer te spreken. “Het gaat snel en altijd goed”, stelt ze gedecideerd. Volgens haar zijn korte lijnen en innovatieve marketingacties de sleutel tot het succes van My Jewellery. “We werken met een groep jonge en creatieve mensen die de mode- en e-commerce wereld anders durven te bekijken. Vanochtend hebben we een actie online gezet, waarbij de meiden mee kunnen doen aan een online spel en prijzen kunnen winnen, zoals een reis naar Las Vegas. We hebben nu al drieduizend inschrijvingen.” Dezelfde daadkracht ziet Hilgers ook bij Van Duuren. “Contactleggen met Van Duuren is altijd eenvoudig en gemakkelijk en net als wij zet iedereen zich in Vianen in voor het beste resultaat.”

Voorlopig beperkt de samenwerking zich tot het vervoer uit Parijs, maar gezien de snelle groei van My Jewellery is het niet uitgesloten dat in de toekomst meer landen dan Frankrijk in beeld komen. “We hebben al een keer een zending vanuit Turkije voor onze rekening genomen”, weet Kooiman. “Als Sharon ooit besluit om ook in landen als Italië, Duitsland of Engeland in te kopen, kan ze vanzelfsprekend ook bij ons aankloppen.”

My Jewellery
De afgelopen jaren heeft My Jewellery, het bedrijf van Sharon Hilgers zich ontwikkeld tot een merk met een kenmerkende stijl. In de webwinkel van My Jewellery vinden bezoekers niet alleen sieraden, maar ook kleding, schoenen tassen & andere accessoires. In 2015 opende My Jewellery haar eerste boutique in het centrum van Den Bosch. My Jewellery heeft nu acht boutiques in steden als Utrecht, Breda en Arnhem.

In het kort
Naam: Sharon Hilgers

Functie: Founder My Jewellery

Werkt samen met Van Duuren sinds: vijf jaar

Credo: ‘If you can dream it, you can do it’

Trivia: Ik was docent Frans en het verkopen van sieraden was een hobby die ik op een zolderkamer begon. In middels zijn we met My Jewellery drie keer verhuisd en hebben we een magazijn van 1500 m2.

My van Duuren