NSK: ”‘Ons contact met Van Duuren Districenters loopt heel soepel. Net als onze kogellagers”

Elke dag rijden er ergens in Europa wel een of twee vrachtwagens van Van Duuren Districenters voor NSK rond. “Twee jaar geleden hebben we besloten om ons totale vrachtaanbod nog eens een keer voor te leggen aan de markt,” vertelt Michel van Nispen, logistiek directeur van NSK dat zich toelegt op de fabricage en
distributie van kogellagers en stuurinrichtingsystemen. Naast de automobielsector levert het bedrijf producten voor meer dan 200.000 andere zware en lichte toepassingen. “Van Duuren Districenters reed al voor ons naar Italië, maar na deze tender bleek Van Duuren ook voor andere bestemmingen goed te scoren. Zowel op prijs als op serviceniveau. We hebben toen de samenwerking uitgebreid met landen als Spanje, Frankrijk en delen van
Oost-Europa.”

Voor de bedrijfsvoering van Van Duuren Districenters heeft de tender van NSK veel betekend, evalueert Jeroen van Duuren: “De uitbreiding van de samenwerking met Spanje in 2005 gaf ons de kans om onze dienst naar dit land goed op te bouwen. Een goede financiële basis is noodzakelijk voor het
kwalitatief verantwoord in de markt zetten van een nieuwe transportlijn. De lading van NSK vormde die basis. We begonnen met tien pallets, nu zijn er weken dat er twintig vrachtwagens naar Spanje rijden..” Hoewel Van Nispen wist dat het transport naar Spanje destijds bij Van Duuren Districenters in de opstartfase verkeerde, vond de logistiek directeur dat geen bezwaar. “`Maak je eigen toekomst’ is mijn levensmotto en ik zie bij Jeroen dezelfde instelling terug. Met een kritische en professionele aanpak wordt er bij Van Duuren Districenters veel gerealiseerd.”

Ondertussen zijn alle processen gestroomlijnd, maar tot een jaar geleden moest NSK meerdere keren een beroep doen op de flexibiliteit van Van Duuren Districenters. Michel van Nispen: “We waren niet goed in staat om de piekperiodes aan het einde van de maand goed te verwerken. Inmiddels hebben we anderhalf jaar van verbeteringen achter de rug en lukt dit beter. Daarom moest er vaak nog op het laatste moment een extra vrachtwagen komen, waren de vertrekken later dan gepland of moest er op zaterdagochtend worden geladen. Van Duuren heeft dat altijd voor ons opgelost. Sterker nog: de planners zagen het als een uitdaging. Dankzij die flexibele instelling verloopt onze samenwerking eigenlijk heel soepel.”