Vernieuwde en onderscheidende dienstverlening op Oost-Europa

Chauffeurs van Van Duuren vertrekken dagelijks om 20.00 uur naar Oostenrijk en komen een kleine 24 uur later aan in Wenen. “Daarmee winnen wij een dag ten opzichte van andere vervoerders”, zegt Wilfred Donkersteeg. “Bijkomend voordeel is dat we dankzij deze lijn bestemmingen in Oost-Europa sneller bereiken.”

“Veel vervoerders vertrekken in de ochtend naar Oostenrijk en komen daar een dag later in de middag aan, hier verliest men dus de dag van afhaling”, vertelt Donkersteeg, werkzaam in Vianen als Manager Operations & Partner Relations. “Van Duuren heeft ervoor gekozen om pas in de avond te vertrekken. Overdag halen we de goederen bij de verschillende adressen op. Dankzij dit rijschema kan een relatie die op dinsdag zijn zending aanbiedt, er ook verzekerd van zijn dat deze op donderdag in Oostenrijk geleverd wordt. Bij een ochtendvertrek, zoals gebruikelijk in de branche, moeten de goederen al op maandag geladen worden.” Deze service vergt wel een uitgekiende planning. “Om de rij- en rusttijden van de chauffeurs te kunnen respecteren, werken wij met een dubbele bezetting”, legt Donkersteeg uit. “Honderd kilometer voor Pilzen in Tsjechië wisselen we van chauffeurs, zodat we daarna in een keer door kunnen rijden. Dat is een iets prijziger oplossing, maar daardoor kunnen we onze relaties wel de dienstverlening bieden die zij van ons gewend zijn.”

Onderscheidend
Ook voor zendingen naar Oost-Europa biedt deze manier van werken voordelen, vervolgt Donkersteeg. “Het depot bij Wenen is ook een doorvoerhaven, waar we de deelpartijen naar Oost-Europa hergroeperen. Dit heeft als voordeel dat wij een dagelijkse dienst naar deze regio kunnen aanbieden.” Van Duuren onderscheidt zich daarmee echt in de markt, vertelt hij: “Vaak worden ritten naar landen als Roemenië, Hongarije en Bulgarije niet vaker dan twee keer per week aangeboden. Bij Van Duuren kan de klant erop rekenen dat zijn lading de hele week door binnen 48 uur in Boedapest is.”

 

My van Duuren