Primabad: ”Bij Van Duuren denkt iedereen proactief en in oplossingen. Dat is belangrijk voor ons”
Wekelijks haalt Van Duuren keramische wastafelbladen op bij leveranciers in Italië en Duitsland voor Primabad. Tijd en punctualiteit zijn daarbij van cruciaal belang, benadrukt directeur Jan Zwanenberg. “Onze orderlijn en de leveringsbelofte die wij aan onze klanten doen, zijn onlosmakelijk verbonden met de service vanuit Vianen.”
De leveranciers van keramiek in Duitsland en Italië kunnen de vraag maar nauwelijks bijbenen, legt Jan Zwanenberg uit. Hij is directeur van Primabad in Veghel dat honderden badkamermeubels per week levert aan grotere badkamerwinkels in Nederland en daarbuiten. “Wij wachten eigenlijk voortdurend op nieuwe wastafelbladen, dus zodra wij horen dat er weer een aantal klaar zijn, vragen wij Van Duuren deze direct op te halen. Vaak als last minute-order op maandag of dinsdag.”
Marcel Habraken is onder andere verantwoordelijk voor de logistiek bij Primabad. Hij benadrukt het belang van strakke leveringsschema’s: “Als een wastafelblad bij ons binnen is, gaat dit meestal dezelfde dag, maar dan samen met het meubel en de spiegel gepalletiseerd weer de deur uit.”
Vaste contactpersonen
Planners Taib en Lonneke onderhouden vanuit Vianen de contacten met Primabad en doen dit naar volle tevredenheid van Jan en Marcel. Jan: “Zelf ben ik erg blij met het stabiele personeelsbeleid bij Van Duuren. Lonneke en Taib zijn al lange tijd onze vaste contactpersonen. Zij kennen Primabad, en, nog belangrijker, zij kennen onze leveranciers.”
Op het gezicht van Ed Kooiman verschijnt een glimlach. Als salesverantwoordelijke bij Van Duuren legde hij destijds de eerste contacten met Primabad. “Deze twee planners hebben in de loop van de tijd steeds meer affiniteit gekregen met Primabad”, geeft hij aan. “Zij vullen elkaar aan en weten hoe ze op de wensen van Jan en Marcel kunnen inspelen.”
Marcel is zeer te spreken over de flexibele instelling van het Van Duuren-team. “Iedereen denkt in oplossingen en handelt proactief. Laatst had ik een order van vijf pallets. Zo mooi om te zien dat de planners dan op eigen initiatief contact opnemen met onze leverancier om naar de hoogte te informeren. Niet afwachten (past het allemaal wel in de truck?), maar oplossen en afstemmen, zodat je voorkomt dat je 4m2 ruimte reserveert, terwijl 6m2 nodig is.”
Door tijdens Corona
De maanden maart, april en mei, het hart van de Coronacrisis, zijn Primabad en Van Duuren relatief goed door gekomen, stellen zowel Jeroen van Duuren als Jan Zwanenberg achteraf. De directeur van Primabad licht toe dat in Frankrijk en België badkamermeubelfabrikanten tijdelijk de deuren moesten sluiten. “Wij konden gelukkig blijven produceren. In april was het soms lastig voor Van Duuren om trucks op de juiste plaats te krijgen. Toch is de dienstverlening altijd doorgegaan. Waarvoor hulde. Ook in toekomst willen we graag met Van Duuren verder. We hebben allebei grip op het vervoer en dat is alleen maar prettig!”