Procter & Gamble: “Het klikt gewoon goed tussen ons”
Van Duuren Districenters vervoert dagelijks schoonheidsproducten vanuit het centrale distributiecentrum van Procter & Gamble in Bournemouth naar Nederland. “Als we op dag A in Engeland afhalen, zorgen wij ervoor dat het op dag B in Nederland is en aansluitend op dag C bij alle klanten van Procter & Gamble in de winkel wordt afgeleverd”, stelt Stef Blommaart, resoluut. Ruim twee jaar werkt Sue Light, Outbound Logistics Leader binnen Procter & Gamble
Bournemouth Distribution Centre samen met Van Duuren en ze is enthousiast. “De communicatie loopt altijd lekker en iedereen is ook bereid om problemen snel en efficiënt op te lossen. Misschien een typische Nederlandse manier om tegen de zaken aan te kijken? In ieder geval wel de houding die ik bij Van Duuren tegen kom. Laatst had een collega een probleem met een vervoerder die de producten niet op tijd bij de klant kon krijgen. We hebben Van Duuren gevraagd of ze konden helpen. Stef ging onmiddellijk bellen en door zijn snelle actie lukte het alsnog de goederen op tijd geleverd te krijgen.”
Voor het vervoer van schoonheidsproducten stelt Procter & Gamble wel een aantal eisen. Zo moeten de wagens schoon zijn en mogen er geen luchtjes inzitten van andere producten. “Wensen die we zeer serieus nemen”, om het proces te blijven verfijnen. We bespreken praktische zaken, bijvoorbeeld over de wijze van verpakken en pallethoogtes, de aansluiting met de boot et cetera, maar ook op langere termijn werken we aan verbetering.
Zo lopen sinds kort de verzendgegevens via internet, daardoor kunnen we nu nog beter de fysieke flow vergelijken met de dataflow. Of onze instelling typisch Nederlands is? Misschien, het is in ieder geval wel de werkwijze waar wij voor willen staan. Overigens is het ook met Sue en haar collega’s heel fijn werken,
het klikt gewoon goed tussen ons.”