Severin: ‘Van Duuren is onze ontbrekende schakel’
De samenwerking tussen Van Duuren en Severin is van recente datum. Niettemin zien beide partners de toekomst vol vertrouwen tegemoet. “Van Duuren is de ontbrekende schakel in het vervoer van onze fabriek in Duitsland naar onze klanten in Nederland”, aldus Jeroen Brussee van Severin.
Hoewel de contractafspraken tussen Severin en Van Duuren pas onlangs (2014) zijn vastgelegd, zijn de contacten niet zo pril als het lijkt. “Ik ken Jeroen al 25 jaar’’, vertelt Jeroen Brussee, “bij mijn vorige werkgever was Van Duuren ook betrokken bij het vervoer dus ik weet welke kwaliteit ik kan verwachten. Er waren tijden dat we elkaar minder zagen, maar toch hebben we elkaar altijd in de gaten gehouden.” Het contact werd twee jaar geleden aangehaald met een lunchafspraak. Jeroen van Duuren: “Wij vervoerden onder meer koelkasten en andere elektronica voor de vorige werkgever van Jeroen en hebben daardoor een lange historie samen. Het was echt leuk om elkaar weer te spreken. En zo kwam van het een het ander…”
Minder overslagpunten
Severin produceert al meer dan zestig jaar kleine elektrische huishoudelijke apparaten die het dagelijks leven zo gemakkelijk mogelijk maken. “Eigenlijk maken we alles wat in de keuken wordt gebruikt waar een snoertje aan vastzit”, stelt Jeroen Brussee. “Voor het vervoer naar onze klanten in Nederland hadden we een logistiek dienstverlener waar we niet helemaal tevreden over waren. We denken dat we met Van Duuren de goederen in betere staat en sneller van A naar B krijgen.”
Een belangrijk voordeel is dat Van Duuren de levering kan verzorgen met minder overslagpunten dan de voormalige transporteur van Severin. Jeroen Brussee: “Elk overslagpunt betekent een extra risico op schade of vermissing. Wij willen deze risico’s tot een minimum beperken. Daarnaast is het erg makkelijk dat we in de persoon van Kees den Haan een aanspreekpunt hebben in Vianen.”
Levertijden
De leverschema’s zijn in het nieuwe contract aangepast en afgestemd op de wensen van de klant. “Als we op dag A bij Severin in Sauerland de leveringen ophalen, garanderen we dat deze op dag B bij de klant in Nederland zijn. Bij de oude vervoerder was dat dag D”, aldus Jeroen van Duuren. Voor de medewerkers voor Severin zal dit schema even wennen zijn, want in de vorige situatie werden de goederen elke dag opgehaald, terwijl Van Duuren twee keer in de week op dinsdag en donderdag langskomt. Jeroen Brussee: “In ons magazijn moeten we daarom het nodige in de processen aanpassen en dat is in het begin altijd even lastig. Aan de andere kant is dit schema wel efficiënter en kunnen wij erop rekenen dat de producten netjes op tijd op woensdag en vrijdag bij onze klanten in Nederland worden bezorgd. Ook zorgt Van Duuren ervoor dat de zendingen bij hen worden aangemeld. Deze service is ons heel wat waard.”