Skins Cosmetics: ‘Van Duuren is onze partner in groei’
Professionaliseren”, zegt Henny Krüger, office manager van Skins Cosmetics, “dat was op het moment dat ik hier in dienst kwam mijn belangrijkste doel.” Skins
Cosmetics richt zich op de nichemarkt van exclusieve cosmetica. Naast de vijf winkels waar onder meer bijzondere merken als Dr. Brandt, Fusion Beauty, Creed en Diptyque worden verkocht, levert de onderneming ook aan Douglas in Nederland, Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk en Ici Paris XL in België.
“Wij werkten al met Van Duuren, maar ook met andere partijen voor deze distributie. Elke keer was het de vraag wie voor welke zending het goedkoopste uit de bus zou komen.” Al snel merkte Henny Krüger dat deze strategie op lange termijn niet houdbaar was. De distributietak van Skins nam snel in omvang toe en daarnaast stellen afnemers hoge eisen aan de wijze waarop de cosmetica is verpakt. Alles moet geseald en op pallets worden geleverd. Ook de tijden waarop wordt gelost zijn aan strikte voorwaarden gebonden. Henny: “Wanneer je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten, kun je levertijden niet garanderen. Dan moet er soms worden gewacht tot een vrachtwagen vol is. Kijkend naar de omvang van onze distributie, konden wij ons dat niet langer permitteren. Ik wil
de doorlooptijden van tevoren weten. We hebben met verschillende partijen gepraat, maar Van Duuren is uiteindelijk onze partner in groei geworden.”
“Voor ons betekent dit dat we voor een optimale dienstverlening vaak ad hoc oplossingen moeten vinden”, vertelt Stef Blommaart van Van Duuren. “Kerst is een drukke periode voor Skins Cosmetics, dan komt het geregeld voor dat we een extra wagen naar Frankrijk sturen of een truck een omweg laten maken. Ook hebben we wel eens een taxi geregeld om de cosmetica tot in de winkel te kunnen brengen. Grote vrachtwagens zijn niet altijd welkom in hartje Parijs of Amsterdam. ”
Recent heeft Van Duuren gezorgd voor de omwisseling van grote displays van het merk Fusion Beauty in tachtig Douglas-vestigingen. Henny: “Douglas stelde als voorwaarde dat de nieuwe displays schoon op de juiste plek in de winkel werden gezet. Ook de oude display en het verpakkingsmateriaal moesten worden meegenomen. Ik had geen idee hoe ik dit moest aanpakken. Toen belde ik Stef. Hij kwam bijna direct met een voorstel en een planning. Top!”. Ook andere contacten met Van Duuren zijn altijd prettig, zakelijk maar toch informeel volgens Henny Krüger. “Iedereen die de telefoon opneemt, helpt je verder.” Stef, lachend: “Niet alleen Skins Cosmetics groeit, maar wij ook. Het aantal medewerkers van onze Customer Support is flink toegenomen waardoor wij vragen
breder kunnen wegzetten.”